پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4946
-
الف
+

نقدی بر سریال ملکاوان

جبار آذین، منتقد سینما و تلویزیون، به نقد و ارزیابی سریال «ملکاوان» پرداخت.

جبار آذین، منتقد سینما گفت: ملکاوان، حاصل تلاش هنرمندانی است که در مسیر تجربه گرایی و ارتقای توانایی های خود در حوزه سریال سازی، راه تکامل هنری را طی می کنند.

به گزارش آی‌فیلم، جبار آذین، منتقد سینما در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا به ارزیابی سریال «ملکاوان» پرداخت و گفت: ملکاوان به رغم ویژگی‌ها و امتیازهای داستانی و ساختاری، به دلیل خط اصلی قصه و نحوه پرداخت هنری آن، نمی توانست از شبکه‌هایی مانند یک و سه پخش شود، چون بدون شک به دلیل تنوع سلیقه‌ها و دیدگاه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی مخاطبان، با واکنش‌هایی روبرو می شد که می توانست آن را دچار حاشیه و آسیب کرده و با اتهام‌هایی مانند ترویج خشونت و ایجاد رعب و وحشت، تا مرز تعطیلی ببرد. 

وی عنوان کرد: همسر "مهسا" در خارج از کشور، به ظاهر خودکشی کرده است و خانواده او، مهسا، دیگران و پلیس در پی علت مرگ "مهرداد" هستند. در گذشته مهسا و خانواده همسرش، پروژه‌های مهرداد و کسان دور و نزدیک آن‌ها در داخل و خارج کشور، رازی نهفته است که همه آن‌ها را با اسرارخانه و ملک ملکاوان پیوند می‌دهد و این طناب گره خورده برای بازگشایی و یافتن حقیقت، پای نیروهای امنیتی را به میان می کشد.

آذین اذعان داشت: به تازگی شاهد پخش سریال "ترور خاموش" که یک اثر اجتماعی، پلیسی، امنیتی بود و از بدشانسی سازندگان آن، بعد از "گاندو" پخش شد؛ از احمد معظمی، کارگردانی که در سینما و تلویزیون، مسیر تکامل هنری را طی می کند، بودیم و "ملکاوان"، سریال جدید او، از منظر مضمون، داستان و ساختار هنری توانسته است، مخاطبان تلویزیون را به جمع بینندگان آی‌فیلم اضافه کند. سریال پلیسی جنایی ملکاوان، مجموعه‌ای با فیلمنامه‌ای جمع و جور و چینش فکرشده عناصر درام و داستان سازیه‌ای باورپذیر است که به همت و دانش سینمایی و سیمایی کارگردان آن و تصویرسازی‌های تلویزیونی، سینمایی و تجربی و نوگرایی‌های او و همکارانش، توانسته به سریالی مخاطب پسند تبدیل شود.

جبار آذین در پایان گفت: مجموعه پلیسی معمایی، خانوادگی و اجتماعی ملکاوان، در کل خوب نوشته و خوب هم اجرا و کارگردانی شده و بازی‌های دیدنی دارد. احمد معظمی در روایت تصویری و نمایشی صحنه‌های پرالتهاب خون و خشونت و مرگ، از برخی مولفه‌های گونه وحشت بهره برده که گرچه هنوز خام‌دستانه است، ولی درکل قابل پدیرش است. ملکاوان موفق شده با سرگرم سازی و همراه ساختن مخاطب با شخصیت‌های سریال، او را وارد پیچ و خم‌های ملکاوان کرده و نمایشی از مبارزات خیر و شر را به زبان ترسیم و تصویر در آی‌فیلم به راه اندازد. ملکاوان، حرکت معظمی، گروه نویسندگان و سازندگان آن را رو به جلو نشان می دهد و از مجموعه‌های مخاطب پسند تلویزیون است.

م ه / ا.ا

نظر شما
ارسال نظر
MOHAMMAD read saber

عالی هیجان انگیز است